Det perfekta livet

varning
följande text ska läsas och tolkas med en stor hink salt, inte en nypa, en hink

Fortfarande efter mitt telefonsamtal med SG, hon är min inspirationskälla den här veckan om ni inte märkt detta. Vi diskuterade detta med bloggar, vad är syftet? Är det att beskriva ett miserabelt liv för ömkande? Eller är det för att visa ett perfekt liv? Därför ska jag nu skriva om det "perfekta".

Kära dagbok!

Idag vaknade jag jättetidigt och var jättepigg. Tänkte att idag ska jag nog ta vara på denna energi och bibehålla den med hjälp utav en ordentlig frukost. Men först, en morgonpromenad, i med hörlurarna på med mina nya pastellfärgade mjukisbyxor (köpt på NK, I lööööv it). Efter att jag snabbt promenerat runt motionspåret och till affären gjorde jag iordning lite nypressad juice och nybakta scones.

Sen ringde min bästigaste vän och frågade om jag och min fästman (who I adooooore) ville göra julgodis med henne och hennes fästman. Självklart ville jag detta och började genast ringa runt för att få reda på farmors kolarecept. Samtidigt passade jag på att bjuda mormor till vår lägenhet för lite luciafika imorgon.

våra ringar! Puss!

Dagens föreläsning i skolan var lagom intressant, men jag satt och sms:ade med min fästman istället. Roligt det där.

Efter den korta föreläsningen tog jag spårvagnen hem istället för bussen, tycker det är så mysigt att åka förbi korsvägen nu när liseberg har tänt granen, den är såååå fin. Kvällen fortskred med julgodisbak tillsammans med min fästman och goda vänner, det blev jättegott, och jag gjorde en smet extra så att vi hade ngt att äta medan godiset blev klart, det är ju faktiskt som med pepparkakor, degen är godast.

Imorgon ska jag och min fästman vara hemma hela dagen för att pyssla lite i lägenheten, tänkte även sticka färdigt en halsduk som jag började med förra veckan, tänkte ge den till Pappa i julklapp.

Kommentarer
Postat av: SG

Aaaaaaa!:) HAHAHAHAHAHAHA!! fan vad bra!

2008-12-16 @ 16:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0