Dan före dopparedan

Nu sitter/ligger jag i soffan och har vaknat alldeles för tidigt, misstänker att jag snart somnar igen. Har massor att förbereda idag inför julens aktiviteter. Dels behöver jag tvätta så det står härliga till, tänkte använda hela lägenheten som torrställ (i värsta fall får jag ta med mig massa tvätt till mor och far, de har mycket bättre torkmöjligheter). Sedan ska det packas, för ikväll beger vi oss upp till Trollhättan för pepparkakshusbygge. Ugg, jag vill helst inte ge mig ut i jultrafiken, och det kommer vara jobbigt mycket trafik ikväll på 45:an.

Julfirandet igår bestod av sill och must. Som tur var fick jag rostbiff (är inte så förtjust i sill). Min marmelad gjorde nästan succé, jag ligger bra till hos herr K iaf. Men det är nästan så jag borde pallra mig till ostbutiken inne i centrum och inhandla en passande getost för att verkligen undersöka den eventuella succén.

Min attityd gällande julen står fortfarande kvar, det är fortfarande mest jobbigt med julen, och överskattat så jävla mysigt är det faktiskt inte.

Över till förberedelserna inför juldagen, ska försöka köa lite på systembolaget idag och köpa skumpa, det ska firas att man träffar sina old friends. Plus att jag testade mitt nyinhandlade läppstift igår och det blev bara positiva reaktioner. Ska även kolla in eventuella tågbiljetter så jag kan komma hem till Mölndal igen fortast möjligt för att avnjuta att julen är över.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0