Ölprovning

Idag har jag haft en ölföreläsning och tillhörande provning. Vår vanliga föreläsare hade pratat med sin öl-expertkompis och han hade med sig minst hela systembolagets sortiment, kändes det som. 20 olika sorters öl blev det, på ungefär en timma. Det var en pärs vill jag lova. Väldigt intressant, men svårt. Fick reda på ett överraskande tentaresultat också, högsta betyg :-) Har även tittat igenom veckans internetmenyer, ska nog bli en och annan ny maträtt i veckan.

På förlovningsfronten går det bra, börjar bli lite nervös och undrar lite hur folk ska ta det. Vi har ju iaf bestämt ringar och jag misstänker att jag är förlovad när jag kommer hem efter en dag i danmark i helgen.  Hoppas det :-) Min älskling ska ta med sig kökshandtag hem idag till vårt inte-riktigt-färdiga kök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0