Bloggare yes

Efter att jag i några dagar haft ett behov av att skriva av mig tog jag idag ett beslut. Jag ska börja blogga. Mitt beslut blev ännu mer bestämt när jag hörde en intervju med blondinbella, tror jag hon heter, och hur mkt pengar hon tjänade på sin blogg. Tänk att tjäna pengar på att "bara" beskriva sitt liv! Mitt långsiktiga mål med den här bloggen är framgång inom restaurangbranschen. Jag vill vara en tyckare gällande mat, vin, upplevelser, ja, allt som har med min utbildning att göra. Visst är det ett långskott, men man vet aldrig.

Jag läser restaurangmanagmentprogrammet på Göteborgs Universitet. Andra terminen, hittills har jag läst bl.a fisk, vin och nu dryckeskunskap med självaste Ulf Wagner som handledare. Härlig människa det där, som killarna i klassen avgudar. Men jag har hittills knäckt dessa beundrar killar i både betyg och charm. Roligt hur somliga t.o.m har ändrat klädstil för att efterlikna denna vin -och matguru som Universitetet stolt skyltar med.

Idag upptäckte jag och mina kära klasskamrater att GastroNord är i Älvsjö om några veckor. Vi har nu påbörjat projekt Älvsjö, och hoppas att vi kommer dit. Dåligt att inte skolan har påpekat detta och exempelvis arrangerat en resa till mässan.

Som sagt läser jag dryckeskunskap nu, idag drack jag ett fint te som kostade 10 000 kr/kg... dyra grejer, inte för att jag är en te-kännare, men det är alltid roligt att stoltsera med hur fina viner (eller te) man druckit, för det gör vin- och matkännare har jag märkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0